Aktualności
Emerytura daje nowe możliwości
Redakcja   
poniedziałek, 23 stycznia 2012 20:43

Szansa na dokształcanie się, nowe znajomości, uwolnienie się od porannego wstawania i poleceń przełożonych – dla wielu współczesnych seniorów emerytura to czas zmian na lepsze. Badacze z sopockiego wydziału SWPS przekonują, że jej przebieg zależy od nastawienia i sposobu postrzegania skutków zakończenia pracy zawodowej.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – grudzień 2011 – pesymizm na koniec roku!
Redakcja   
niedziela, 22 stycznia 2012 20:22

Miesiąc temu informowaliśmy Państwa o znacznych spadkach WOK. Święta Bożego Narodzenia nie wpłynęły niestety na poprawę nastrojów Polaków. Mierzony przez Ipsos Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) w grudniu również utrzymuje się na niskim poziomie 76 pkt.

 
Specjalnie dla Was – Księgarnia Psychologii Biznesu!
Maciej Chabowski   
środa, 21 grudnia 2011 20:25

Kilka dni temu informowaliśmy Was o księgarni, która została uruchomiona na portalu Psychologia-Społeczna.pl. Dziś – zgodnie z zapowiedzią – mamy przyjemność zaprosić Was do naszej księgarni.

 
Gdzie śpi specjalista?
Redakcja   
wtorek, 20 grudnia 2011 14:26

Analiza ofert pracy dokonana przez serwis Pracuj.pl wskazuje, że specjaliści szukający pracy najłatwiej znajdą ją w dużych miastach, stolicach regionów. Ofert z tych miast, w Internecie, jest nawet 15-krotnie więcej niż z mniejszych ośrodków miejskich. Metropolie stają się regionalnymi centrami rozwoju gospodarczego, gdzie zatrudnienie znajdą specjaliści z ośrodków subregionalnych. Według rządowego raportu „Polska 2030”, ułatwić im to ma przede wszystkim rozwój infrastruktury, ale zdaniem ekspertów rynku pracy zmienić musi się także nastawienie samych poszukujących pracy.

 
Kobiety zachęcają do zakupów
Redakcja   
sobota, 17 grudnia 2011 13:42

Kobiety w tradycyjnych rolach społecznych potrafią zachęcić nas do zakupów, zaś mężczyźni zachowujący się w sposób nietypowy powodują, że lepiej zapamiętujemy przekaz reklamowy. Badacze z Instytutu Psychologii Ekonomicznej SWPS sprawdzili, jaki wpływ na konsumentów mają wizerunki bohaterów prezentowanych w reklamie.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – listopad 2011 – znaczny spadek nastrojów!
Redakcja   
piątek, 16 grudnia 2011 15:26

Tak gwałtownego spadku nastrojów konsumenckich nie było już dawno! Wraz z nastaniem listopada pogorszyły się one zdecydowanie. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł do poziomu 77 pkt. Zmiana względem ubiegłego miesiąca jest znaczna i przekracza 11 pkt.

 
Promujemy czytelnictwo!
Maciej Chabowski   
czwartek, 15 grudnia 2011 19:30

Z przyjemnością informujemy, że na siostrzanym portalu Psychologia-Społeczna.pl uruchomiona została księgarnia internetowa.  Znajdziecie w niej Państwo całą masę książek związanych z różnymi dyscyplinami psychologii, a także wydawnictwa powiązane z tematyką naszego portalu.

Księgarnię znajdziecie Państwo pod tym linkiem. Już teraz zdradzimy, że podobna księgarnia zostanie w najbliższym czasie uruchomiona także na łamach naszego portalu. W ofercie znajdą się oczywiście książki z zakresu psychologii biznesu, zarządzania, a także pozycje związane z rynkiem szkoleń i obszarem HRM.

 
Czy klienci zwracają uwagę na etykiety z właściwościami odżywczymi?
Maciej Chabowski   
czwartek, 15 grudnia 2011 13:41

Informacje o właściwościach odżywczych są zamieszczane od dziesiątków lat na wielu opakowaniach produktów. W wielu krajach są one nie tylko istotnym elementem edukacji żywieniowej społeczeństwa, ale też prawnie obowiązującym elementem opakowania. Szczytnie, ale powstaje pytanie czy takie informacje są w ogóle przez konsumentów analizowane podczas zakupów? Według nowych badań opublikowanych w listopadowym numerze czasopisma „Journal of American Dietetic Association” deklarowana przez klientów częstotliwość zapoznawania się z tego typu informacjami jest niestety znaczne większa niż ta obiektywnie obserwowana. Naukowcy odkryli również, że informacje dotyczące właściwości odżywczych umieszczone w centralnej części etykiety są częściej i dłużej oglądane, niż te położone peryferyjnie.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 6 z 16

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne