Redakcja
|
poniedziałek, 23 stycznia 2012 20:43 |
Szansa na dokształcanie się, nowe znajomości, uwolnienie się od porannego wstawania i poleceń przełożonych – dla wielu współczesnych seniorów emerytura to czas zmian na lepsze. Badacze z sopockiego wydziału SWPS przekonują, że jej przebieg zależy od nastawienia i sposobu postrzegania skutków zakończenia pracy zawodowej.
|
Redakcja
|
niedziela, 22 stycznia 2012 20:22 |
Miesiąc temu informowaliśmy Państwa o znacznych spadkach WOK. Święta Bożego Narodzenia nie wpłynęły niestety na poprawę nastrojów Polaków. Mierzony przez Ipsos Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) w grudniu również utrzymuje się na niskim poziomie 76 pkt.
|
Maciej Chabowski
|
środa, 21 grudnia 2011 20:25 |
Kilka dni temu informowaliśmy Was o księgarni, która została uruchomiona na portalu Psychologia-Społeczna.pl. Dziś – zgodnie z zapowiedzią – mamy przyjemność zaprosić Was do naszej księgarni.
|
Redakcja
|
wtorek, 20 grudnia 2011 14:26 |
Analiza ofert pracy dokonana przez serwis Pracuj.pl wskazuje, że specjaliści szukający pracy najłatwiej znajdą ją w dużych miastach, stolicach regionów. Ofert z tych miast, w Internecie, jest nawet 15-krotnie więcej niż z mniejszych ośrodków miejskich. Metropolie stają się regionalnymi centrami rozwoju gospodarczego, gdzie zatrudnienie znajdą specjaliści z ośrodków subregionalnych. Według rządowego raportu „Polska 2030”, ułatwić im to ma przede wszystkim rozwój infrastruktury, ale zdaniem ekspertów rynku pracy zmienić musi się także nastawienie samych poszukujących pracy.
|
|
Redakcja
|
sobota, 17 grudnia 2011 13:42 |
Kobiety w tradycyjnych rolach społecznych potrafią zachęcić nas do zakupów, zaś mężczyźni zachowujący się w sposób nietypowy powodują, że lepiej zapamiętujemy przekaz reklamowy. Badacze z Instytutu Psychologii Ekonomicznej SWPS sprawdzili, jaki wpływ na konsumentów mają wizerunki bohaterów prezentowanych w reklamie.
|
Redakcja
|
piątek, 16 grudnia 2011 15:26 |
Tak gwałtownego spadku nastrojów konsumenckich nie było już dawno! Wraz z nastaniem listopada pogorszyły się one zdecydowanie. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł do poziomu 77 pkt. Zmiana względem ubiegłego miesiąca jest znaczna i przekracza 11 pkt.
|
Maciej Chabowski
|
czwartek, 15 grudnia 2011 19:30 |
Z przyjemnością informujemy, że na siostrzanym portalu Psychologia-Społeczna.pl uruchomiona została księgarnia internetowa. Znajdziecie w niej Państwo całą masę książek związanych z różnymi dyscyplinami psychologii, a także wydawnictwa powiązane z tematyką naszego portalu.
Księgarnię znajdziecie Państwo pod tym linkiem. Już teraz zdradzimy, że podobna księgarnia zostanie w najbliższym czasie uruchomiona także na łamach naszego portalu. W ofercie znajdą się oczywiście książki z zakresu psychologii biznesu, zarządzania, a także pozycje związane z rynkiem szkoleń i obszarem HRM.
|
Maciej Chabowski
|
czwartek, 15 grudnia 2011 13:41 |
Informacje o właściwościach odżywczych są zamieszczane od dziesiątków lat na wielu opakowaniach produktów. W wielu krajach są one nie tylko istotnym elementem edukacji żywieniowej społeczeństwa, ale też prawnie obowiązującym elementem opakowania. Szczytnie, ale powstaje pytanie czy takie informacje są w ogóle przez konsumentów analizowane podczas zakupów? Według nowych badań opublikowanych w listopadowym numerze czasopisma „Journal of American Dietetic Association” deklarowana przez klientów częstotliwość zapoznawania się z tego typu informacjami jest niestety znaczne większa niż ta obiektywnie obserwowana. Naukowcy odkryli również, że informacje dotyczące właściwości odżywczych umieszczone w centralnej części etykiety są częściej i dłużej oglądane, niż te położone peryferyjnie.
|
|
|
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>
|
Strona 6 z 16 |