Baza wiedzy
Baza wiedzy
Artykuły

Profesjonalne zakupy wymagają negocjacji

Marcin Pietraszek (EMPEMEDIA)
niedziela, 17 kwietnia 2016

Negocjacje dotyczące zakupów powinny przebiegać podobnie jak wszystkie inne negocjacje biznesowe. Niestety, rozmowy handlowe bardzo często koncentrują się wyłącznie na cenie, a to sprawia, że wygrywają oferty najtańsze, ale nie najlepsze.

Więcej…
Case Studies

Rozliczenie akcji promocyjnej – case study z zakresu negocjacji handlowych

Maciej Chabowski
poniedziałek, 24 września 2012

Rozbudowany materiał ćwiczeniowy przygotowany do wykorzystania podczas szkoleń z negocjacji handlowych. Przewidziany jest zarówno dla dwóch grup 2-3 osobowych jak i do symulacji prowadzonych w układzie jeden na jeden. Zawarto w nim instrukcje dla obu zespołów negocjacyjnych opisując szczegółowo wyjściową sytuację z perspektywy specjalistów reprezentujących firmy działające na rynku farmaceutycznym (dystrybutor i producent). Przedmiotem negocjacji jest rozliczenie akcji promocyjnej oraz uzyskanie dodatkowych informacji raportujących jej przebieg.

Więcej…
Felietony

Motywacja z motywem wolności

Agnieszka Szpakowska
poniedziałek, 16 września 2013

Motywacja jest niezbędnym elementem efektywnie wykonanej pracy oraz płynącej z niej satysfakcji. Oprócz pieniędzy, jako najbardziej skuteczne sposoby motywowania pracowników wymienia się: uznanie ze strony przełożonych, prestiż, bezpieczeństwo i stabilność, poczucie kontroli oraz awansu. Co się dzieje jednak w momencie, gdy osoba jest szefem sama sobie, nie interesuje jej stabilizacja i nie ma awansu w perspektywie? Co motywuje tzw. wolnych strzelców czyli freelancerów, którzy działają poza sztywnymi strukturami organizacji?

Więcej…
Porady ekspertów

Jak wzbudzić zaufanie?

Agnieszka Złotek, FranklinCovey
piątek, 17 października 2014

Zaufanie to jeden z ważniejszych czynników pozwalających nam na budowanie udanych relacji tak w życiu zawodowym jak i osobistym. Często mówi się jednak, że obdarzenie kogoś zaufaniem wymaga czasu. Czy jednak na pewno? Czy możemy zrobić coś, aby pojawiło się raczej szybciej niż później, aby łatwiej nam było współpracować z innymi? Na te oraz inne pytania dotyczące zaufania i wiarygodności odpowiadają nam eksperci z FranklinCovey, autorzy bestsellera „The Speed of Trust”.

Więcej…
Wywiady

Subiektywnie o psychologii biznesu, czyli rozmowa z Pawłem Fortuną

Maciej Chabowski
wtorek, 17 lutego 2015

Niedawno na rynku wydawniczym ukazała się nowa książka Pawła pt. „Subiektywna Psychologia Biznesu”. O tym, co w niej napisano oraz o kondycji polskiej psychologii biznesu rozmawiał z Autorem Maciej Chabowski. Zapraszamy do lektury!

Więcej…
Know How Trenera

Minutowa sztafeta prezentacyjna

Maciej Chabowski
czwartek, 26 stycznia 2012

Ćwiczenie z zakresu autoprezentacji. Może zostać wykorzystane jako element zapoznawczy w czasie szkoleń z tego zakresu. Dzięki przyjętej formule nadaje się też jako „lodołamacz” otwierający uczestników na aktywny udział w zajęciach i niwelujący lęk przed oceną. Dodatkowo może ono stanowić element ułatwiający określenie wyjściowego poziomu kompetencji autoprezentacyjnych uczestników szkolenia.

Więcej…

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne