360 stopni. System ocen pracowniczych
Maciej Chabowski   
czwartek, 27 maja 2010 13:46

W ostatnich latach ocena 360 stopni staje się coraz popularniejszym narzędziem określania poziomu kompetencji pracowników. Dzięki tej metodzie, możliwe jest uzyskanie możliwie obiektywnej i wieloaspektowej informacji zwrotnej na temat swojego działania. Ułatwia także określenie szerokiego spektrum problemów organizacyjnych oraz znalezienie pomysłów umożliwiających zwiększenie efektywności pracowników. Mimo tych zalet, na polskim rynku nadal trudno o książki, które w sposób systemowy opisywałyby to narzędzie prezentując jego podstawowe założenia i zasady stosowania.

Tym bardziej zainteresowała mnie wydana przez OnePress książka "360 stopni. System ocen pracowniczych", która trafiła do mnie jakiś czas temu. Jej autorzy – Richard Lepsinger i Anntoinette D. Lucia – opisują w niej nie tylko samą metodę, ale posługują się też obrazowymi przykładami ułatwiającymi jej implikację do codziennej praktyki HRM. Niewątpliwą zaletą tego podręcznika są również konkretne narzędzia (w tym odpowiednie kwestionariusze) oraz praktyczne wskazówki umożliwiające pełniejsze wykorzystanie tego systemu. Nie bez znaczenie jest też to, że został on napisany przystępnym, pozbawionym pseudonaukowego bełkotu, językiem, co dodatkowo uatrakcyjnia przekaz i sprawia, że o wiele łatwiej zrozumieć omawiane w nim treści.

Komu polecam tę książkę? Powinna ona zainteresować przede wszystkim specjalistów pracujących w działach personalnych. Znajomość tego systemu ocen może okazać się też przydatna menedżerom, którzy zastanawiają się nad tym, w jaki sposób najefektywniej dokonywać weryfikacji działań swoich pracowników.

 

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne