Komunikacja i wpłw
Humaniści tworzą rozwiązania dla biznesu
Redakcja   
wtorek, 17 września 2013 07:27

Studenci Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej wspólnie z Meble VOX opracowali zasady tworzenia optymalnych komunikatów marketingowych do promocji mebli. Przez siedem miesięcy badali zachowania konsumenckie rodziców planujących zakup mebli dla swoich dzieci na przykładzie kolekcji Young Users by VOX. Na podstawie wyników badań wskazali, jak najskuteczniej komunikować cechy produktów.

 
Kampanie społeczne, czyli MY
Redakcja   
czwartek, 21 lutego 2013 08:49

Kampanie społeczne powinny odwoływać się do kategorii MY, ponieważ wtedy bardziej mobilizują do działania. Wskazywanie cech wspólnych oraz zrozumiałego celu wzbudza odpowiedzialność u odbiorców – pokazują badania wrocławskiego wydziału SWPS.

 
Atrakcyjni kandydaci mają większe szanse
Redakcja   
wtorek, 08 maja 2012 19:50

Rekruterzy najwyżej oceniają atrakcyjnych mężczyzn aplikujących na wysokie stanowiska związane z typowo męskimi zawodami. Płeć kandydatów wpływa natomiast na ocenę ich inteligencji i szczerości – wynika z badań przeprowadzonych przez psychologów z SWPS. Wygląda na to, że po raz kolejny potwierdza się stereotyp, że „ładni mają łatwiej”.

 
Emotikony – sposób na uzyskanie sympatii
Redakcja   
środa, 15 lutego 2012 12:00

Jak to możliwe, że zakochujemy się w osobach, których nigdy nie wiedzieliśmy, a które znamy jedynie za pośrednictwem internetu? Naśladując emotikonki stosowane w komunikatorach internetowych zyskujemy sympatię osoby po drugiej stronie ekranu – informują badacze z wrocławskiego wydziału SWPS.

 
O faktycznej SKALI niektórych problemów społecznych
Redakcja   
środa, 25 stycznia 2012 13:58

Media codziennie zapisują nas „pasjonującymi” wynikami badań nad ludzkimi zachowaniami. Hasła typu „Wydamy więcej pieniędzy na zakupy świąteczne!” czy „Przeciętnie spędzamy w Internecie ponad 3 godziny dziennie” docierają codziennie do milionów odbiorców mediów. Kwestią ich wiarygodności zajęli się studenci SWPS, którzy postanowili sprawdzić, jak na reakcje ankietowanych wpływa skala odpowiedzi w pytaniach kwestionariuszowych.

 
Które e-maile z ofertami otwieramy?
Redakcja   
piątek, 01 kwietnia 2011 10:26

Co sprawia, że tylko niektóre e-maile z materiałami promocyjnymi zostają zauważone, a niektóre natychmiast trafiają do kosza? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć naukowcy z Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, którzy sprawdzali, jak wpłynąć na adresata, by czytał nasze e-maile. Okazuje się, że wystarczy umieścić nazwę marki w tytule.

 
To co widzisz wpływa na to co słyszysz
Redakcja   
poniedziałek, 28 września 2009 00:00

Widok osoby, z którą rozmawiamy ułatwia nam zrozumienie jej wypowiedzi aż sześciokrotnie - zaobserwowali naukowcy z USA. Wyniki badań opublikowano na łamach pisma "PLoS ONE".

Zrozumienie wypowiedzi przyjaciela podczas głośnego przyjęcia jest trudne, dopóki nie zobaczymy jego twarzy. "Nasz mózg wykorzystuje obraz twarzy i ruchy ust naszego rozmówcy, w ten sposób pomaga nam zinterpretować to co słyszymy. Taka pomoc jest szczególnie istotna podczas rozmowy w głośnym miejscu" - tłumaczy doktor Wei Ji Ma z Baylor College of Medicine w Houston, główny autor badań.

 
100 groszy cenniejsze niż złotówka?
Maciej Chabowski   
czwartek, 24 września 2009 00:00

Wszyscy wiemy, że 1 złoty równa się 100 groszom. Najnowsze badania przeprowadzone przez psychologów z Uniwersytetu Stanowego w Ohio wskazują jednak, że w niektórych sytuacjach ludzie mogą zachowywać się tak, jakby 100 groszy miało w rzeczywiści znacznie większą wartość. Zdaniem naukowców dzieje się tak dlatego, że zwracamy większą uwagę na wielkość eksponowanej liczby niż jej realną wartość ekonomiczną.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 2

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne