Zachowania konsumentów
Pieniądze rządzą nami już od dziecka
Redakcja   
sobota, 26 marca 2016 19:20

Sam widok pieniędzy lub chwilowy kontakt z nimi może wywołać u małych dzieci zachowania samolubne i antyspołeczne, ale jednocześnie zwiększyć ich wytrwałość i skuteczność przy pracy nad trudnymi zadaniami. Takie wnioski płyną z serii eksperymentów przeprowadzonych przez międzynarodowy zespół badaczy z wrocławskiego Wydziału Uniwersytetu SWPS oraz z University Illinois w Chicago i University of Minnesota.

 
Pokaż funkcjonalność produktu w czerni i bieli
Redakcja   
sobota, 28 marca 2015 15:49

Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Xiaoyan Deng z Ohio State University, tendencja do nasyconych kolorami katalogów, plakatów czy ulotek reklamujących konkretne produkty, może być nieskuteczna. Okazuje się bowiem, że naszemu mózgowi bardziej pomaga skupić się na tym, co istotne, przeglądanie promowanych produktów w czerni i bieli.

 
Na zakupach jak w domu
Redakcja   
wtorek, 03 grudnia 2013 10:29

Dlaczego warto postawić duże wygodne kanapy w rogu księgarni? Dlaczego udostępnić klientom kawiarni bezpłatnie stosy gier planszowych? Dlaczego udostępniać bywalcom klubu bezpłatne przepustki za kulisy po koncercie? Nowe badania naukowców z Concordia University pokazują, że budowanie „domowego klimatu” to dobry sposób na zwiększenie lojalności klientów.

 
Poczucie bezpieczeństwa na półkach sklepowych
Redakcja   
poniedziałek, 15 kwietnia 2013 10:58

Czy religijność, temperament i poczucie bezpieczeństwa mogą mieć wpływ na zakup produktu? Okazuje się, że tak. W przypadku kultowych marek. Dowiedli tego studenci psychologii biznesu w SWPS.

 
Dotyk wpływa na decyzje konsumenckie
Redakcja   
czwartek, 08 marca 2012 20:52

Czy temperatura i ciężar dotykanego przedmiotu wpływają na nasze postrzeganie i proces podejmowania decyzji? Na takie pytanie postanowiły odpowiedzieć studentki SWPS, dzięki czemu wygrały I Wrocławski Konkurs Badań Psychologicznych.

 
Pewni siebie dzięki sieci
Redakcja   
środa, 08 lutego 2012 09:33

Wyniki globalnego badania Digital Life pokazują, że konsumenci z rynków rozwijających się są tak bardzo zafascynowani możliwościami Internetu, że gdy uzyskują do niego dostęp, szybko wywiera on wyraźny wpływ na ich życie.

Do najbardziej zagorzałych internautów należą mieszkańcy Brazylii, Rosji, Indii i Chin. Choć w Polsce również dostrzegamy charakterystyczny dla krajów BRICS wysoki poziom zaangażowania w wirtualną rzeczywistość, to pewne zachowania i postawy Polaków wskazują, że ich stosunek do Internetu zaczyna się racjonalizować i przypominać chłodniejszą postawę mieszkańców Europy Zachodniej czy Ameryki Północnej. Podczas gdy rozwój infrastruktury otwiera rynki rozwijające się na cyfrową rzeczywistość, jej użytkownicy starają się jak najpełniej wykorzystać potencjał i tkwiące w niej możliwości, w czym często wyprzedzają kraje rozwinięte.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – grudzień 2011 – pesymizm na koniec roku!
Redakcja   
niedziela, 22 stycznia 2012 20:22

Miesiąc temu informowaliśmy Państwa o znacznych spadkach WOK. Święta Bożego Narodzenia nie wpłynęły niestety na poprawę nastrojów Polaków. Mierzony przez Ipsos Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) w grudniu również utrzymuje się na niskim poziomie 76 pkt.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – listopad 2011 – znaczny spadek nastrojów!
Redakcja   
piątek, 16 grudnia 2011 15:26

Tak gwałtownego spadku nastrojów konsumenckich nie było już dawno! Wraz z nastaniem listopada pogorszyły się one zdecydowanie. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł do poziomu 77 pkt. Zmiana względem ubiegłego miesiąca jest znaczna i przekracza 11 pkt.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 6

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne