Aktualności
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – styczeń 2010
Redakcja   
wtorek, 26 stycznia 2010 00:00

Wygląda na to, że konsumenci rozpoczęli nowy rok 2010 w lepszych nastrojach. Mierzony przez Ipsos wskaźnik WOK wzrósł o 5 pkt. (do 89,4pkt) w porównaniu do grudnia 2009.

Konsumenci myślą bardziej optymistycznie zarówno o sytuacji gospodarczej kraju, jak i o własnych finansach.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – regularnie na łamach naszego portalu!
Maciej Chabowski   
poniedziałek, 25 stycznia 2010 00:00

Dla wielu specjalistów z obszaru sprzedaży i marketingu, wiedza o nastrojach i postawach konsumentów jest kluczowa dla doboru odpowiednich strategii handlowych. Dane te związane są z zachowaniem, więc doskonale wpisują się w profil naszego portalu. Stąd też, chcąc wyjść na przeciw zainteresowaniom naszych Czytelników, postanowiliśmy informować Was o zmianach w postawach ujawnianych w tym zakresie. W związku z tym przyjemnie jest nam poinformować, że dzięki uprzejmości Ipsos od dnia dzisiejszego będą się u nas regularnie ukazywać informacje na temat Wskaźnika Optymizmu Konsumentów.

 
Konsumenci sceptyczni wobec „darmowych” produktów – co robić?
Maciej Chabowski   
sobota, 16 stycznia 2010 13:05

Robiąc dziś zakupy w hipermarkecie czy pobliskim sklepie osiedlowym nie trudno odnaleźć typowe dla handlu detalicznego pakiety zawiniętych w jedną folię dwóch różnych produktów, z których jeden jest „oczywiście” za darmo. Opublikowane niedawno badania dowodzą, że ta niezwykle popularna strategia handlowa może się jednak przyczyniać do dewaluacji wartości obu łączonych promocyjnie produktów.

 
Co nas zniechęci, to nas zachęci - psychologia reklamy
Redakcja   
niedziela, 10 stycznia 2010 19:02

Dlaczego twórcy reklam w swoich produkcjach coraz częściej odwołują się do negatywnych emocji i uczuć? Badania naukowców z Katedry Psychologii Ekonomicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej wykazały, że reklamy o negatywnym zabarwieniu emocjonalnym są lepiej zapamiętywane przez odbiorców. Pod wpływem negatywnych emocji wyostrzamy czujność i lepiej zapamiętujemy komunikat reklamowy, dlatego mogą być one skutecznym narzędziem manipulacji marketingowej i zwiększać efektywność reklamy.

 
Bodźce podprogowe w reklamie jednak mogą oddziaływać? Nowe dowody na podprogowe torowanie wyboru marki!
Jarosław Świątek   
środa, 09 grudnia 2009 00:00

W latach 50' ubiegłego stulecia pewien mężczyzna znany jako James Vicary na konferencji prasowej przedstawił wyniki jednego ze swoich eksperymentów, które prowadził w kinach w New Jersey. W trakcie wyświetlania filmów na ekranach pojawiały się napisy „Pij Coca-Colę” i „Jedz popcorn”. Napisy te były eksponowane przez 3 milisekundy i niezauważalne dla ludzkiego oka. Niezauważalne na poziomie świadomym. Vicary twierdził, że efekt tych podprogowych komunikatów był piorunujący. W okolicznych sklepach sprzedaż Coca-Coli miała wzrosnąć niemal o 20% a popcornu o 60%.

 
Jak wykorzystać brak części asortymentu, aby zwiększyć sprzedaż?
Maciej Chabowski   
wtorek, 27 października 2009 14:05

Nie od dziś wiadomo, że puste półki sklepowe wpływają na decyzje podejmowane przez klientów. Ciekawego narzędzia, które łatwo wdrożyć do praktyki handlowej i merchandisingu, dostarczają badania przeprowadzone niedawno przez naukowców z University of Alberta. Okazuje się, że fakt wyprzedania podobnego rodzaju produktów może z dużym prawdopodobieństwem wywołać u klientów poczucie “pilności” zakupu asortymentu, który jeszcze pozostał.

Innymi słowy, jako klienci mamy tendencję do postrzegania braku jednego rodzaju produktu jako sygnału oznaczającego, że drugi typ towaru także zostanie wyprzedany. To natomiast powoduje, że mamy większą gotowość do dokonania zakupu tego, co nie zostało jeszcze sprzedane.

 
Przeprosiny naprawdę nic nie kosztują
Maciej Chabowski   
wtorek, 06 października 2009 11:44

rekompensataFirmy, które przepraszają niezadowolonych klientów oceniane są zdecydowanie lepiej niż te, które oferują im rekompensatę finansową. Potwierdzają to nowe badania brytyjskie przeprowadzone w Centrum Ekonomii Eksperymentalnej i Badań nad Decyzjami przy Nottingham School of Economics.

Naukowcy z NSE starali się ustalić czy klienci, którzy zostali zawiedzeni przez firmę będą dalej korzystać z jej usług, jeżeli zostaną za zaistniałą sytuację przeproszeni przez jej pracowników. Wyniki ich eksperymentów okazały się zaskakujące. Naukowcy odkryli bowiem, że ludzie są skłonni znacznie częściej wybaczać firmie, która po prostu przeprasza, niż firmie, która proponuje im w ramach rekompensaty gotówkę.

 
Negatywne emocje kluczem do komunikatów podprogowych?
Maciej Chabowski   
wtorek, 06 października 2009 11:35

zabójstwo

Informacja podprogowa jest najskuteczniejsza, gdy przekazywane treści wywołują negatywne emocje. Do takich wniosków doszli naukowcy, których badania finansowała brytyjska organizacja Wellcome Trust.

Stosowanie obrazów podprogowych - innymi słowy, prezentowanych tak krótko, że przeciętny człowiek nie jest w stanie ich świadomie "widzieć" - już od dawna budzi wiele wątpliwości dotyczących ich realnego wpływu czy etycznych aspektów ich stosowania. Mimo że nadal nie wyjaśniono wielu zjawisk i prawidłowości związanych z tym zagadnieniem, to wywołuje ono na tyle dużo kontrowersji, iż w części krajów zabroniono stosowania tego typu komunikatów m.in. w programach i reklamach telewizyjnych.

 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 następna > ostatnia >>

Strona 14 z 16

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne