Aktualności
Slogany reklamowe mówiące o oszczędzaniu zwiększają wydatki klientów
Maciej Chabowski   
środa, 06 października 2010 19:29

Niedawno natrafiłem na ciekawy artykuł autorstwa Juliano Larana, Amy Dalton i Eduardo Andrade opublikowany w kwietniowym numerze czasopisma “Journal of Consumer Research”. Wynika z niego, że klienci podejmują różne decyzje zakupowe zależnie od tego, czy pokazuje im się logo czy slogan reklamowy firmy. Ogólne wnioski z badania nie są może zbyt odkrywcze, ale opierają się o oryginalny materiał, który może dać ciekawych inspiracji praktycznych.

 
Profesor Tomasz Zaleśkiewicz sekretarzem IAREP
Redakcja   
środa, 22 września 2010 19:19
prof. Tomasz Zaleśkiewicz
fot. SWPS

Z dumą informujemy, że profesor Tomasz Zaleśkiewicz z wrocławskiego wydziału Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej został wybrany na sekretarza w International Association for Research in Economic Psychology. IAREP to największa na świecie organizacja naukowa zrzeszająca badaczy zajmujących się psychologią ekonomiczną.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – sierpień 2010
Redakcja   
poniedziałek, 20 września 2010 13:24

W sierpniu Wskaźnik Optymizmu Konsumentów WOK zanotował największy spadek od ponad roku - o 4,2 pkt., osiągając wartość 92,6 pkt. Jego obecny poziom jest jednak wciąż wyższy, niż najlepszy, ubiegłoroczny wynik z sierpnia 2009 (87,2 pkt).

 
Testosteron u młodych menadżerów – wróg przejęć i fuzji
Maciej Chabowski   
czwartek, 16 września 2010 19:57

Za dużo testosteronu może utrudniać skuteczne zawieranie porozumień oraz kompromisów w relacjach biznesowych. Badania przeprowadzone przez naukowców z Sauder Business School z University of British Columbia, które opublikowano we wrześniowym numerze czasopisma Science Management, pokazują, że młodzi menadżerowie o wysokim poziomie hormonów sterydowych mają większą tendencję do inicjowania, walczenia i opierania się fuzjom i przejęciom.

 
Relacje zawodowe ważne nawet na emeryturze
Maciej Chabowski   
poniedziałek, 23 sierpnia 2010 07:54

Wiele wskazuje na to, że znaczenie tradycyjnych struktur sąsiedzkich (np. dzielnica czy lokalne organizacje) maleje i mają one coraz mniejszy wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie, szczególnie w zakresie budowania relacji z innymi ludźmi. Czy oznacza to, że nasze kontakty z innymi są coraz uboższe?

Zdecydowanie nie! Z artykułu opublikowanego w czasopiśmie „Personal relationships” wynika, że naszym nowym „sąsiedztwem” stają się po prostu coraz częściej osoby, z którymi współpracujemy zawodowo. Przedstawione w nim badania pokazały, że osoby, które przechodziły na emeryturę na początku XXI wieku, były bardziej skłonne do utrzymywania osobistych relacji i powiązań towarzyskich z byłymi współpracownikami, niż ci, którzy przechodzili na emeryturę w latach 90-tych. Zależność ta dotyczyła w takim samym stopniu obu płci.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – lipiec 2010
Redakcja   
czwartek, 12 sierpnia 2010 00:00

Pierwszy miesiąc wakacji przyniósł lekką poprawę nastrojów – Wskaźnik Optymizmu Konsumentów WOK wzrósł o 2 pkt do 96,7 pkt. W kontekście kilku ostatnich miesięcy WOK systematycznie się poprawia. Nadal jednak obecnie jest wśród Polaków nieco więcej pesymistów niż optymistów, jeśli pytamy ich o gospodarkę i sprawy materialne. Przy obecnym poziomie wskaźnika przewaga pesymistów wynosi tylko 3 pkt. procentowe.

 
Połowa Polaków chce poszerzać swoją wiedzę i umiejętności
Redakcja   
środa, 28 lipca 2010 08:13

Według badania przeprowadzonego w maju b.r. przez Ipsos na zlecenie portalu Nowoczesna Firma we współpracy z Fundacją Obserwatorium Zarządzania w ramach projektu "Szkolenia w Polsce. Era Profesjonalizacji", niemal połowa Polaków (47 proc.) odczuwa potrzebę poszerzania swoich kwalifikacji i umiejętności. W podobnym badaniu przeprowadzonym w 2000 roku tylko 31 proc. Polaków wyrażało zainteresowanie poszerzaniem swoich kwalifikacji.

 
Psychologia biznesu w SWPS
Redakcja   
wtorek, 27 lipca 2010 14:41

Psychologia biznesu to nowa specjalność dostępna w ofercie Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej od nowego roku akademickiego. Kandydaci mają do wyboru specjalizację z psychologii marketingu i zarządzania zasobami ludzkimi. Program specjalności został opracowany przez Instytut Psychologii Ekonomicznej SWPS.

 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 następna > ostatnia >>

Strona 12 z 16

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne