Etykieta w biznesie
Etykieta w biznesie
Maciej Chabowski   
środa, 03 listopada 2010 19:58

Dla niejednego handlowca wchodzącego do siedziby firmy swojego kontrahenta, ale też dla wielu specjalistów zmierzających na ich pierwsze zebranie z zarządem, najbardziej stresujące jest nie to, co powiedzą, ale to, w jaki sposób powinni się zachować. Ich problemem nie jest więc wiedza czy kompetencje, ale chęć wywarcia dobrego wrażenia poprzez wykazanie się odpowiednimi manierami i właściwą w tej sytuacji precedencją. Jak pozbyć się tego stresu? Najprostszym rozwiązaniem będzie oczywiście zaznajomienie się z uniwersalnymi regułami dotyczącymi sposobu zachowania się w różnych sytuacjach biznesowych. To możemy zaś zrobić zapisując się na kosztowny kurs lub sięgając do sprawdzonych i wiarygodnych publikacji. Jeżeli zdecydowałbyś się Drogi Czytelniku na to drugie rozwiązanie to pragnąłbym Ci szczerze polecić książkę „Etykieta w biznesie” autorstwa Adama Jarczyńskiego.

Dlaczego chcąc poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie warto zajrzeć akurat do tej książki? Niewątpliwą zaletą „Etykiety w biznesie” jest to, że jej treść ograniczona została do zagadnień najistotniejszych i najczęściej spotykanych podczas budowania relacji biznesowych. Oznacza to, że stanowi ona dobrze przygotowany podręcznik pozbawiony akademickiej bufonady i pustosłowia sztucznie „spulchniającego” treść. Mimo to, poza wiedzą elementarną, znajdziemy w tej książce także bardziej wysublimowane informacje, których zastosowanie w praktyce bez wątpienia przyczyni się do budowania bardziej profesjonalnego wizerunku podczas kontaktów z klientami i partnerami w interesach. Autor – uznany ekspert w zakresie protokołu i etykiety – prezentuje nam bowiem uniwersalny przewodnik zawierający informacje tak o standardowych zasadach powitania, wymianie wizytówek i ubiorze, jak i o spożywaniu posiłków, korespondencji czy oprawie protokolarnej podczas wydarzeń specjalnych.

Na koniec warto zadać tradycyjne już pytanie: dla kogo jest ta książka? Publikację Adama Jarczyńskiego polecić można każdemu, komu zależy na tym, aby wypaść jak najlepiej i zachować się adekwatnie do sytuacji podczas nawiązywania kontaktów biznesowych. Dzięki „Etykiecie w biznesie” dowiemy się, w jaki sposób postępować tak w kontakcie bezpośrednim, jak i telefonicznym czy mailowym. Będzie ona doskonałą lekturą zarówno dla specjalisty czy handlowca, jak i dla menadżera czy dyrektora. Odnosząc się do własnego doświadczenia pokusiłbym się też o stwierdzenie, że „Etykieta biznesowa” Jarczyńskiego to pozycja zarówno dla „początkujących”, jak i zaawansowanych. Tym pierwszym pozwoli zapoznać się z najważniejszymi regułami zachowania się w sytuacjach biznesowych. Natomiast Czytelnikowi obeznanemu już z etykietą pozwoli przypomnieć sobie najważniejsze zasady i ułatwi usystematyzowanie powiadanej wcześniej wiedzy.

 

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne