Psychologia Biznesu
  • Pieni±dze rz±dz± nami ju¿ od dziecka

    Sam widok pieniêdzy lub chwilowy kontakt z nimi mo¿e wywo³aæ u ma³ych dzieci zachowania samolubne i antyspo³eczne, ale jednocze¶nie zwiêkszyæ ich wytrwa³o¶æ i skuteczno¶æ przy pracy nad trudnymi zadaniami. Takie wnioski p³yn± z serii eksperymentów przeprowadzonych przez miêdzynarodowy zespó³ badaczy z wroc³awskiego Wydzia³u Uniwersytetu SWPS oraz z University Illinois w Chicago i University of Minnesota.

Artyku³y

Profesjonalne zakupy wymagaj± negocjacji

Negocjacje dotycz±ce zakupów powinny przebiegaæ podobnie jak wszystkie inne negocjacje biznesowe. Niestety, rozmowy handlowe bardzo czêsto koncentruj± siê wy³±cznie na cenie, a to sprawia, ¿e wygrywaj± oferty najtañsze, ale nie najlepsze.

WiÄ™cej…
Case Studies

Rozliczenie akcji promocyjnej ? case study z zakresu negocjacji handlowych

Rozbudowany materia³ æwiczeniowy przygotowany do wykorzystania podczas szkoleñ z negocjacji handlowych. Przewidziany jest zarówno dla dwóch grup 2-3 osobowych jak i do symulacji prowadzonych w uk³adzie jeden na jeden. Zawarto w nim instrukcje dla obu zespo³ów negocjacyjnych opisuj±c szczegó³owo wyj¶ciow± sytuacjê z perspektywy specjalistów reprezentuj±cych firmy dzia³aj±ce na rynku farmaceutycznym (dystrybutor i producent). Przedmiotem negocjacji jest rozliczenie akcji promocyjnej oraz uzyskanie dodatkowych informacji raportuj±cych jej przebieg.

WiÄ™cej…
Felietony

Motywacja z motywem wolno¶ci

Motywacja jest niezbêdnym elementem efektywnie wykonanej pracy oraz p³yn±cej z niej satysfakcji. Oprócz pieniêdzy, jako najbardziej skuteczne sposoby motywowania pracowników wymienia siê: uznanie ze strony prze³o¿onych, presti¿, bezpieczeñstwo i stabilno¶æ, poczucie kontroli oraz awansu. Co siê dzieje jednak w momencie, gdy osoba jest szefem sama sobie, nie interesuje jej stabilizacja i nie ma awansu w perspektywie? Co motywuje tzw. wolnych strzelców czyli freelancerów, którzy dzia³aj± poza sztywnymi strukturami organizacji?

WiÄ™cej…
Porady ekspertów

Jak wzbudziæ zaufanie?

Zaufanie to jeden z wa¿niejszych czynników pozwalaj±cych nam na budowanie udanych relacji tak w ¿yciu zawodowym jak i osobistym. Czêsto mówi siê jednak, ¿e obdarzenie kogo¶ zaufaniem wymaga czasu. Czy jednak na pewno? Czy mo¿emy zrobiæ co¶, aby pojawi³o siê raczej szybciej ni¿ pó¼niej, aby ³atwiej nam by³o wspó³pracowaæ z innymi? Na te oraz inne pytania dotycz±ce zaufania i wiarygodno¶ci odpowiadaj± nam eksperci z FranklinCovey, autorzy bestsellera ?The Speed of Trust?.

WiÄ™cej…
Wywiady

Subiektywnie o psychologii biznesu, czyli rozmowa z Paw³em Fortun±

Niedawno na rynku wydawniczym ukaza³a siê nowa ksi±¿ka Paw³a pt. ?Subiektywna Psychologia Biznesu?. O tym, co w niej napisano oraz o kondycji polskiej psychologii biznesu rozmawia³ z Autorem Maciej Chabowski. Zapraszamy do lektury!

WiÄ™cej…
Know How Trenera

Minutowa sztafeta prezentacyjna

Æwiczenie z zakresu autoprezentacji. Mo¿e zostaæ wykorzystane jako element zapoznawczy w czasie szkoleñ z tego zakresu. Dziêki przyjêtej formule nadaje siê te¿ jako ?lodo³amacz? otwieraj±cy uczestników na aktywny udzia³ w zajêciach i niweluj±cy lêk przed ocen±. Dodatkowo mo¿e ono stanowiæ element u³atwiaj±cy okre¶lenie wyj¶ciowego poziomu kompetencji autoprezentacyjnych uczestników szkolenia.

WiÄ™cej…

Partnerzy

Psychologia Spo³eczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdañskie Wydawnictwo Psychologiczne