Coaching biznesowy – recenzja |
Maciej Chabowski |
środa, 29 kwietnia 2015 12:45 |
Dlaczego? Przede wszystkim, autorka dokonuje w niej ustrukturalizowanego i odwołującego się do realnych praktyk biznesowych przeglądu coachingu. Tym samym systematyzuje wiedzę na ten temat, ale powołuje się też na osiągnięcia badań naukowych. Dzięki temu – co jest rzadko spotykane wśród autorów - łączy perspektywę biznesu z perspektywą naukową. W zasadzie książka ta ma charakter praktycznego podręcznika. Poza „sztandarowym” modelem GROW czy strategiami zadawania pytań, znajdziemy tam jednak zestawienie innych metod, które mogą być „odkrywcze” także dla bardziej zaawansowanych czytelników. Scoular powołuje się w niej, co prawda także na mniej rzetelne koncepcje (np. NLP), ale czyni to bardziej z „kronikarskiego obowiązku”, niż w celu promowania takiej wiedzy. Dominującą pozycję mają tutaj liczne badania oraz zweryfikowane empirycznie zjawiska psychologiczne. Jednocześnie autorka odnosi się do powszechnie uznanych i stosowanych metod diagnostycznych (MBTI, MMPI) i dzieli się licznymi wskazówkami praktycznymi interesującymi tak dla początkujących jak i dla profesjonalistów. Coachingiem zajmuję się już kilka lat. Ukończyłem wiele szkoleń i czytałem wiele artykułów oraz książek z tego zakresu. „Coaching biznesowy” poszerzył moją wiedzę w istotny sposób. Dlatego polecam! Anne Scoular - Coaching Biznesowy |