Nowa generacja psychologów dla biznesu
Redakcja   
niedziela, 19 czerwca 2011 20:41

Projektant interakcji człowiek-komputer, architekt informacji czy broker informacji to profesje, które odgrywają coraz większą rolę w naszym społeczeństwie. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu na specjalistów z tych dyscyplin, SWPS uruchamia nową specjalność na kierunku psychologia. Jej absolwenci mogą być cennymi specjalistami, których umiejętności będzie można wykorzystać w biznesie.

– Studenci psychologii nowych technologii nie tylko zgłębią tajniki psychologii, ale także nabędą kompetencje z zakresu informatyki i nowych technologii – mówi dr Kamila Jankowiak-Siuda, dyrektor Instytutu Neurokognitywistyki i Informatyki Społecznej. – Wirtualny świat coraz bardziej przenika do naszej rzeczywistości. Jest miejscem, w którym ludzie organizują spotkania, bawią się i uczą, pracują. Postęp technologiczny jest tak szybki, że rynek wymusza konieczność projektowania nowych technologii, które będą jak najprostsze w użyciu – uzupełnia.

Dr Jankowiak-Siuda twierdzi, że to właśnie psychologowie mogą zrozumieć zastosowania społeczne nowych technologii, a także pomóc określić, jak stworzyć przekaz w wirtualnym świecie, by wywołał on zamierzony efekt poznawczy i emocjonalny. Mogą też pomóc zaprojektować nowe produkty np. interfejsy programów tak, by można było się nimi posługiwać intuicyjnie. Wydaje się więc, że za jakiś czas na rynku pracy pojawią się psycholodzy, którzy uzupełnią ofertę tej dziedziny dedykowaną biznesowi.

Na specjalności psychologia nowych technologii studenci będą mieli do wyboru jedną z trzech specjalizacji: interakcja człowiek-komputer, komunikacja wizualna lub psychologia społeczeństwa informacyjnego. Przykładowe zajęcia, na które będą uczęszczać to projektowanie aplikacji interaktywnych, budowanie społeczności internetowych, psychologia gier komputerowych, analiza sieci społecznych, oddziaływanie obrazem, multimedialny przekaz informacji, treningi i szkolenia w rzeczywistości wirtualnej, wykorzystanie grafiki trójwymiarowej czy wspomaganie osób niepełnosprawnych z wykorzystaniem nowych technologii.

Absolwentami tej specjalności mogą być w przyszłości zainteresowani pracodawcy z branż zajmujących się badaniem i projektowaniem produktów informatycznych, tworzeniem strategii wdrażania rozwiązań opartych o nowe technologie czy prowadzeniem kampanii marketingowych z wykorzystaniem nowych kanałów komunikacji. Naturalnym miejscem pracy dla takich specjalistów będą zatem także agencje reklamowe.

Osoby zainteresowane kierunkiem znajdą więcej informacji na stronie internetowej uczelni: www.swps.pl.

Źródło: Centrum Prasowe SWPS

 

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne